Haal alles uit je onderneming met een content marketing bureau
Zeg nu zelf, waar zou jij eerder een bestelling plaatsen – op een website waar je nog nooit van hebt gehoord, of op een website waarvan je al vaker handige blogartikelen langs hebt zien komen? De kans is groot dat je liever bij de tweede webwinkel shopt. Deze webwinkel ken je immers al van naam, en komt dankzij die handige blogartikelen betrouwbaar en professioneel over. Dit is precies waar content marketing om draait: content inzetten om een duurzame, stabiele relatie met je websitebezoekers op te bouwen. Een content marketing bureau zoals Intelligent Online kan je hierbij helpen. In dit artikel leggen we je uit hoe dit precies in zijn werk gaat.
Wat zijn de voordelen van content marketing?
Wat houdt content marketing nu precies in? Het doel van content marketing is om door middel van content (zoals bijvoorbeeld teksten of video’s) een reputatie op te bouwen als autoriteit in je vakgebied. Door content te plaatsen die voor jouw doelgroep relevant én waardevol is, laat je zien dat je over veel vakkennis beschikt. Hierdoor zorg je ervoor dat je doelgroep je niet alleen gaat herkennen, maar ook dat zij je gaan zien als een toonaangevende, betrouwbare onderneming met autoriteit. Hierdoor vergroot je de kans dat zij uiteindelijk tot conversie zullen overgaan. Bovendien is het plaatsen van content een goede manier om je vindbaarheid te vergroten.
Wat zijn de nadelen van content marketing?
Content marketing kan je onderneming veel opleveren. Helaas gaat er ook veel tijd in zitten. Allereerst zul je moeten bedenken wat voor content je gaat plaatsen. Deze content moet niet alleen relevant en waardevol zijn voor je doelgroep, maar moet tevens passen bij je brand identity. Plan dus voldoende tijd in om een content plan uit te denken! Ten tweede zul je de geplande content natuurlijk nog moeten produceren. Het is hierbij zeer belangrijk dat de content een hoge kwaliteit heeft: als je slordige, halfbakken content plaatst, zal dit je immers geen reputatie als autoriteit opleveren. Sterker nog – de kans is groot dat je doelgroep je in dat geval als onbetrouwbaar gaat zien. Investeer dus voldoende tijd en energie in het ontwikkelen van je content.
Het uitbesteden van je content marketing
Content marketing kan dus heel wat tijd kosten. Heb je geen tijd om achter het toetsenbord te kruipen en vlotte blogartikelen te schrijven? In dat geval is het uitbesteden van je content marketing wellicht het overwegen waard. Een content marketing bureau gaat dan met je website aan de slag, zodat jij voldoende tijd hebt om je onderneming te runnen.
Wat doet een content marketing bureau?
Wat doet zo’n content marketing bureau precies? Allereerst zullen de content marketing experts een strategie voor je ontwikkelen. Deze strategie wordt volledig afgestemd op jouw wensen en behoeften als ondernemer. Wat is je primaire doelstelling, en wat voor acties heb je in het verleden al ondernomen om dit te bereiken? Welke resultaten heb je daarmee geboekt? Wat werkte wel, en niet? Hoe kan dit in de toekomst beter worden aangepakt? Wat is de efficiëntste manier om je doelen te bereiken? Als er eenmaal een strategie op papier staat, is het tijd om de content te produceren. Hier kunnen, indien nodig, tekstschrijvers voor worden ingeschakeld. Ook is het bijvoorbeeld mogelijk om een videograaf in de arm te nemen.
Eén online marketing bureau voor al je wensen
Zou je ook wel een content marketing strategie op maat willen? Bij online marketing bureau Intelligent Online ben je aan het juiste adres. Je kunt bij ons echter niet alleen terecht voor het uitbesteden van je content marketing – we helpen je graag met alle aspecten van online marketing. Zo voorzien we je bijvoorbeeld graag van zoekmachine optimalisatie advies en Google AdWords advies.