Gebruik afbeeldingen voor meer conversie

+ 150

Bedrijven helpen groeien.

Google

Partner

Maandelijks

Opzegbaar

Inzicht

In rendement

Geef je conversies een boost middels creatief gebruik van afbeeldingen

Ben je wel eens op een website beland waar de kwaliteit van de afbeeldingen dusdanig slecht was, dat je sterk begon te twijfelen of je er ooit iets zou willen kopen? De prijzen van de producten waren er wellicht ronduit aantrekkelijk, maar de site kwam niet overtuigend genoeg op je over om een aankoop te doen. En dat alles simpelweg omdat de afbeeldingen van de producten van lage kwaliteit waren of omdat men alleen de doos toonde waar het product in verkocht werd.
Hier, bij Intelligent Online, willen we kleine, middelgrote en grote ondernemingen helpen middels het geven van tips waarmee je tijd kunt besparen en die een positief effect hebben op de online ontwikkeling van je bedrijf. In dat kader geven we je in dit artikel 5 tips over hoe je je conversies kunt verbeteren door op de juiste wijze met afbeeldingen om te gaan.

1. Kwaliteit

Meer dan eens kiezen bedrijven ervoor om stockfoto’s op hun website te plaatsen, omdat dat een eenvoudige oplossing is. Je kunt daar weliswaar prima je pagina’s mee illustreren, maar hou dan wel rekening met een aantal elementen.  In de eerste plaats is dat je publiek. Plaats geen afbeelding op een pagina omdat je dat zelf zo leuk vindt staan. Het grafische deel moet van toegevoegde waarde zijn voor je sitebezoekers. Zorg er dus voor dat je afbeeldingen relevant, realistisch en eerlijk zijn. Online gebruikers worden steeds slimmer en velen van hen herkennen inmiddels stockfoto’s als ze die op een site tegenkomen.

2. Toon emoties

In veel gevallen heeft marketing een menselijke factor, waarbij je je publiek probeert te raken middels  sentiment en eerlijke content. Zorg ervoor dat je afbeeldingen je persoonlijke kant en emoties weergeven. Als in je grafische uiting een positieve en vrolijke scène wordt getoond, levert dat doorgaans positieve emoties op bij je publiek.

3. Kijk verder dan je neus lang is

Op het vlak van digitale marketing wordt regelmatig de indruk gewekt dat ’alles’ mogelijk is. Wat doen je concurrenten? Kun je beter zijn dan hen? Overweeg bijvoorbeeld om je producten middels een 360-graden-techniek te tonen waarbij de gebruikers hun potentiële aankoop letterlijk aan alle kanten kunnen bekijken. Maak een video waarin het product in actie te zien is of maak een instructiefilmpje waarin je uitlegt hoe het artikel gebruikt dient te worden. Kortom, loop een stap harder dan je concurrent.

4. Authenticiteit

Steeds meer mensen doen aankopen op basis van aanbevelingen van anderen, zowel in persoonlijke zin als via online beoordelingen. Overweeg dergelijke beoordelingen aan je site toe te voegen en plaats naast elke beoordeling een relevante afbeelding van een vriendelijk kijkende klant. Dit kan een extra aansporing zijn om tot een aankoopbesluit te komen. Consumenten willen er zeker van zijn dat ze een goede aankoop doen. Als ze echter een foute beslissing nemen, heeft dat tot gevolg dat je met flink wat retouren te maken zal krijgen.

5. Testen

Bij het doorvoeren van elke wijziging of optimalisatie is testen onontbeerlijk. Bekijk je huidige activiteiten en de struikelblokken die je daarbij tegenkomt. Hoe kun je die voorkomen? Optimaliseer en test je website vervolgens op basis van je bijgeschaafde plan van aanpak.
 
Meer informatie? Neem vrijblijvend contact op.

gratis groeiscan?

N

Meer leads en omzet

N

Tegen lagere kosten

N

Ontdek groei kansen

N

100% vrijblijvend advies

Bedrijven die dankzij ons groeien

Advocaten bureau SAP over intelligent online

Verhuurbedrijf Huurland over Intelligent Online